Po raz trzeci uczestniczymy w programie „Szkoła z klasą 2.0”. Szkolny Zespół 2.0 tworzą: dyrektor szkoły Lucjan Rugor, koordynator Barbara Benisz oraz nauczyciele: Wiesława Hulim, Beata Kasperek i Katarzyna Pierchała.

Zaangażowani nauczyciele wraz ze swoimi uczniami realizują wybrane ścieżki edukacyjne, opisując swoje działania na platformie programu.  W tym roku nie prowadzimy bloga, jednak informacje o podejmowanych aktywnościach są zamieszczane na blogach klasowych oraz przedmiotowym z j.angielskiego.

Za nami podsumowanie działań podejmowanych w I semestrze. 11 lutego 2016r. został zorganizowany tzw. MOST

 

Była to okazja do zaprezentowania dokonań nauczycieli i uczniów w I semestrze. Stoiska zostały przygotowane w sali 45 oraz w części korytarza. Wykonany został harmonogram, według którego uczniowie poszczególnych klas przechodzili przez przygotowane stoiska. Każda zwiedzająca grupa rozpoczynała od obejrzenia prezentacji multimedialnej podsumowującej ścieżkę „Uczymy innych” realizowaną przez p. Katarzynę Pierchałę. Następnie każdy z uczniów mógł rozpocząć zwiedzanie stoisk, według dowolnego porządku. Projekt p. Wiesławy Hulim - „Warzywa i owoce źródłem zdrowia i urody” realizowany był głównie na zajęciach z dziećmi 6-letnimi, uczniami klasy Ia. Na przygotowanym stoisku dominowały więc kolorowanki, układanki, gry planszowe, albumy wykonane przez dzieci. Całość uzupełniała gazetka tematyczna, z której można było się m.in. dowiedzieć, jakie produkty powinniśmy spożywać, aby być zdrowym. Na laptopie można było obejrzeć prezentację o wartościach odżywczych owoców oraz książeczkę wykonaną za pomocą StoryJumper. Stoisko projektu „Ortografia w jednej chmurce” p. Beaty Kasperek było kolorowe i przyciągające wzrok. Zgodnie z tytułem projektu w wielu miejscach zawisły ortograficzne chmurki, zawierające wyrazy z trudnościami ortograficznymi  oraz zasady ortograficzne. Okazywały się przydatne, gdy trzeba było wykonać jakieś zadanie . A takich okazji było sporo: były więc gry planszowe, krzyżówki i rebusy. Te ostatnie wykonano na zalaminowanych kartkach, więc uczniowie uzbrojeni w odpowiednie pisaki, mogli wielokrotnie korzystać z przygotowanych rozrywek umysłowych, doskonalących ich poprawność ortograficzną. Zwiedzający mogli także kolorować ortograficzne mandale oraz podziwiać prace plastyczne wykonane przez uczniów klasy II. Na przygotowanych stanowiskach z tabletami uruchomione były gry znalezione na stronie Learningapps.

Motywem spinającym wszystkie zaprezentowane działania były „tajemnicze kwadraciki”, czyli kody QR. Z Przygotowano zestawy kodów, za pomocą których uczniowie, wykorzystując tablety, po zeskanowaniu kodu byli przekierowywani na strony internetowe, gdzie mogli rozwiązywać zadania związane bezpośrednio z opisanymi powyżej działaniami projektowymi. Kody dotyczące poszczególnych obszarów (ortografia, język angielski, zdrowe odżywianie) zostały naklejone na kartki w 3 różnych kolorach i ułożone na stolikach.

>>>zdjęcia

Podsumowaniem tegorocznej edycji „Szkoły z klasą 2.0” był Festiwal 2.0. Jak przebiegał można przeczytać tutaj

 

 

 

 

Nasz kodeks 2.0

Blog szkoły